Telefoni

Kom alltid ihåg att hänvisa din telefon när du inte är anträffbar och uppdatera din personliga profil med aktuella uppgifter.

Allmänt

Mobiltelefon används för telefonsamtal i tjänsten, men får användas för kortare
privatsamtal. Kom ihåg att använda telefonen med gott omdöme. 

Har du problem med telefon, abonnemanget eller din anknytning så ska du kontakta IT-kontoret via e-post: it-kontoret@haparanda.se.

Tillbehör

Reservdelar och tillbehör såsom laddare, headset och ev batterier och dylikt. Beställningar görs via IT-kontoret.

IT ansvarar övergripande för teknik och system.

Kontakta närmaste chef. Tillsammans gör ni en förlust/stöldanmälan till IT-kontoret. De ge mer information om hur ärendet tas vidare.

De som kontaktar oss via telefon får normalt den första kontakten via vår växel.

Vår ambition är att den som ringer:

  • ska mötas av en vänlig röst
  • ska mötas av någon som är angelägen att koppla rätt
  • ska bli rätt kopplad.

När växeln kopplat in personen till en medarbetare bör denna:

  • vara vänlig
  • ge korrekt information
  • själv försöka koppla den som ringer till rätt person om samtalet blivit felkopplad. Ofta har denna medarbetare bättre möjlighet än växeltelefonisten att koppla samtalet rätt.

Telia Touchpoint

Touchpoint är namnet på Haparanda stads växellösning. Till den finns en app (Telia Touchpoint Plus) som gör att vi enklare kan kommunicera internt med vår telefoni.

Telia Touchpoint Plus för mobiltelefon
https://www.youtube.com/watch?v=5iSVMwLeekc&feature=youtu.belänk till annan webbplats

Kontakta receptionen
Om du själv inte har möjlighet att vidarekoppla din telefon kan du kontakta receptionen för hjälp.

Uppgifterna i din personliga profil vägleder receptionen vid inkommande samtal. Du själv måste se till att dina uppgifter och arbetsområden stämmer så att de inkommande samtalen kopplas till rätt person.

Du kan ändra din personliga information på TouchpointPlus Webb:
https://touchpoint.telia.selänk till annan webbplats

Skapa ett lösenord (eller du har glömt ditt lösenord):
1.Klicka på Begär lösenord utan att skriva in något användarnamn
2.Skriv in användarnamnet, dvs ditt mobilnummer t ex 0701234567
3.Klicka på Begär lösenord
4.Gå tillbaka till inloggningssidan och logga in(där du kan byta lösenord)

Kontakta IT-kontoret via e-post: it-kontoret@haparanda.se om du har frågor eller funderingar.

Skype för företag (Lync)

Skype för företag är ett enkelt kommunikationsverktyg du som anställd kan använda för att ringa och ta emot samtal, hålla chattkonversationer samt telefon- och videokonferenser.

Kom igång med Skype för företag
https://support.office.com/sv-se/article/video-vad-%C3%A4r-skype-f%C3%B6r-f%C3%B6retag-3a21eca4-434d-41f1-ab06-3d4a268573b7länk till annan webbplats

Om du inte redan har Skype för företag installerat kan du hämta och installera det från din startsida för Office 365.

  1. Om du vill öppna rutan Alternativ klickar du på ditt foto (eller på din avatar om du inte har ställt in något foto) i huvudfönstret i Skype för företag.
  2. Klicka på knappen Redigera eller Ta bort bild.
  3. Klicka på länken Ladda upp bild på sidan Mitt konto i ditt Office 365-konto och bläddra till det foto du vill använda.
  4. Välj foto och klicka på Spara.

Senast uppdaterad: 30 okt 2019