/

Du är här:

Kvalitetsmätning, KKiK

Haparanda stad är med i Kommunens Kvalitet i Korthet där vi jämförs med många andra kommuner när det gäller kvalitet och service utifrån medborgarens perspektiv.

Är de äldre i Haparanda nöjda med hemtjänsten? Kommer skolungdomarna från Haparanda in på gymnasiet? Är invånarnas möjlighet till delaktighet bra? Det är bland annat dessa viktiga frågor som besvaras i Kommunens Kvalitet i Korthet, KKiK.

Projektet drivs av Sveriges Kommuner och regioner (SKR)länk till annan webbplats. I dagsläget är omkring 260 av landets 290 kommuner med i KKiK.

Kommunens prestationer mäts utifrån tre områden:

  • Barn och unga
  • Stöd och omsorg
  • Samhälle och miljö

Resultat 2019, Områden och nyckeltal för Haparanda stad (pdf)länk till annan webbplats

Nytt för 2019 års mätning är att SKR inte publicerar en gemensam rapport för alla Sveriges kommuner. Detta till förmån för kommunspecifika rapporter.

Du hittar alla rapporter - även från tidigare år - under rubriken "I detalj" här nedan. 

Sök själv i statistiken

Du kan själv söka och kika på all statistik som finns om kommunen helt gratis via kommun- och landstingsdatabasen Kolada.

KOLADA.selänk till annan webbplats

Kontakta oss

Haparanda stad

Hör gärna av dig till oss så hjälper vi dig med dina frågor. 

Besöksadress: Torget 9, Haparanda
Öppettider: 8.00-17.00 (fredagar 8.00-16.00)
Telefonnummer: 0922-260 00
E-post: kommunen@haparanda.se

Senast uppdaterad: 24 jan 2020