• VIKTIG INFORMATION
    Vad kommunen gör och vad du själv kan göra för att minska smitt­spridningen av corona­viruset.

/

Du är här:

Kvalitetsmätning, KKiK

Haparanda stad är med i Kommunens Kvalitet i Korthet där vi jämförs med många andra kommuner när det gäller kvalitet och service utifrån medborgarens perspektiv.

Är de äldre i Haparanda nöjda med hemtjänsten? Kommer skolungdomarna från Haparanda in på gymnasiet? Är invånarnas möjlighet till delaktighet bra? Det är bland annat dessa viktiga frågor som besvaras i Kommunens Kvalitet i Korthet, KKiK.

Projektet drivs av Sveriges Kommuner och regioner (SKR)länk till annan webbplats. I dagsläget är omkring 260 av landets 290 kommuner med i KKiK.

Kommunens prestationer mäts utifrån tre områden:

  • Barn och unga
  • Stöd och omsorg
  • Samhälle och miljö

Resultat 2020, Områden och nyckeltal för Haparanda stad (pdf)

Du hittar alla rapporter - även från tidigare år - under rubriken "I detalj" här nedan. 

Sök själv i statistiken

Du kan själv söka och kika på all statistik som finns om kommunen helt gratis via kommun- och landstingsdatabasen Kolada.

KOLADA.selänk till annan webbplats

Kontakta oss

Haparanda stad

Besöksadress: Torget 9, Haparanda
Öppettider: 8.00-16.00 (fredagar 8.00-15.00)
Telefonnummer: 0922-260 00
E-post: kommunen@haparanda.se

Med anledning av coronapandemin ber vi dig att, om möjligt, kontakta oss på annat sätt än via besök. 

Senast uppdaterad: