Kvalitetsmätning, KKiK
Haparanda stad är med i Kommunens Kvalitet i Korthet där vi jämförs med många andra kommuner när det gäller kvalitet och service utifrån medborgarens perspektiv.
Är de äldre i Haparanda nöjda med hemtjänsten? Kommer skolungdomarna från Haparanda in på gymnasiet? Är invånarnas möjlighet till delaktighet bra? Det är bland annat dessa viktiga frågor som besvaras i Kommunens Kvalitet i Korthet, KKiK.
Projektet drivs av Sveriges Kommuner och regioner (SKR). I dagsläget är omkring 260 av landets 290 kommuner med i KKiK.
Kommunens prestationer mäts utifrån tre områden:
- Barn och unga
- Stöd och omsorg
- Samhälle och miljö
Resultat 2020, Områden och nyckeltal för Haparanda stad (pdf)
Du hittar alla rapporter - även från tidigare år - under rubriken "I detalj" här nedan.
Sök själv i statistiken
Du kan själv söka och kika på all statistik som finns om kommunen helt gratis via kommun- och landstingsdatabasen Kolada.
Kontakta oss
Haparanda stad
Besöksadress: Torget 9, Haparanda
Öppettider: 8.00-16.00 (fredagar 8.00-15.00)
Telefonnummer: 0922-260 00
E-post: kommunen@haparanda.se
Med anledning av coronapandemin ber vi dig att, om möjligt, kontakta oss på annat sätt än via besök.